U maakt bezwaar als u het niet eens bent met een besluit van bijvoorbeeld:
Een besluit kan gaan over zorg die u heeft aangevraagd of over geld. Een besluit ontvangt u altijd in een brief. In de brief staat ook hoe u bezwaar maakt. Of kijk op de website van de organisatie.
Zorg ervoor dat u op tijd bezwaar maakt. In de brief met het besluit staat hoeveel tijd u heeft om bezwaar te maken.
Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat het beste is voor u. U vindt een cliëntondersteuner via MEE Amstel en Zaan.
Of vraag rechtshulp aan het Juridisch Loket. Kijk op de website voor voorbeeldbrieven of neem contact op. Kijk voor meer informatie ook op de website van de Nationale Ombudsman.
Voor juridisch advies kunt u (gratis) terecht bij de rechtswinkel van Coherente. Kijk op de website voor informatie.
Heeft u weinig inkomen en dringend juridische hulp nodig? Neem contact op met Sociaal Verhaal.
Telefonisch bereikbaar ma t/m vr van 9.00 uur - 17.00 uur
E-mailadres
info@sociaalverhaal.com
Telefoonnummer
085 301 00 72 of Whatsapp uw vraag: 06 112 99 333
Activiteitenlocaties:
http://hulpwijzerouder-amstel.nl/sdu/werken-en-leren/leren/bijscholen
Bezoekadres
Diedrick van Haarlemstraat 3
1191 AX Ouderkerk aan de Amstel
Postadres
Postbus 63
1190 AB Ouderkerk aan de Amstel
Website
www.coherente.nl
E-mailadres
info@coherente.nl
Telefoonnummer
020 496 36 73
Gratis persoonlijk advies voor iedereen met een laag inkomen.
Website
www.juridischloket.nl
Telefoonnummer
0800 80 20 (gratis)