U maakt bezwaar als u het niet eens bent met een besluit van bijvoorbeeld:
Een besluit kan gaan over zorg die u heeft aangevraagd of over geld. Een besluit ontvangt u altijd in een brief. In de brief staat ook hoe u bezwaar maakt. Of kijk op de website van de organisatie.
Zorg ervoor dat u op tijd bezwaar maakt. In de brief met het besluit staat hoeveel tijd u heeft om bezwaar te maken.
Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat het beste is voor u. U vindt een cliëntondersteuner via MEE Amstel en Zaan.
Of vraag rechtshulp aan het Juridisch Loket. Kijk op de website voor voorbeeldbrieven of neem contact op. Kijk voor meer informatie ook op de website van de Nationale Ombudsman.
Voor juridisch advies kunt u (gratis) terecht bij de rechtswinkel van Coherente. Kijk op de website voor informatie.
Heeft u weinig inkomen en dringend juridische hulp nodig? Neem contact op met Sociaal Verhaal.
Telefonisch bereikbaar ma t/m vr van 9.00 uur - 17.00 uur
E-mailadres
info@sociaalverhaal.com
Telefoonnummer
085 301 00 72 of Whatsapp uw vraag: 06 112 99 333
Activiteitenlocaties:
http://hulpwijzerouder-amstel.nl/sdu/werken-en-leren/leren/bijscholen
Bezoekadres
Diedrick van Haarlemstraat 3
1191 AX Ouderkerk aan de Amstel
Postadres
Postbus 63
1190 AB Ouderkerk aan de Amstel
Website
www.coherente.nl
E-mailadres
info@coherente.nl
Telefoonnummer
020 496 36 73
Gratis persoonlijk advies voor iedereen met een laag inkomen.
Website
www.juridischloket.nl
Telefoonnummer
0800 80 20 (gratis)
Het kan zijn dat u niet tevreden bent over hoe u bent behandeld door een medewerker van de gemeente. U kunt dan een klacht indienen. Dit doet u op de website van de gemeente.
Misschien bent u niet tevreden over de levering van een product. Ook dan kunt u een klacht indienen.
Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is.
Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.
U vindt een cliëntondersteuner via MEE Amstel en Zaan.
Ondersteuning bij leven met een beperking.
Bezoekadres
Derkinderenstraat 10-18
1062 DB Amsterdam
Website
www.meeaz.nl
E-mailadres
informatie@mee-az.nl
Telefoonnummer
020 512 72 72
Misschien gaat u scheiden of samenwonen. Of heeft u een nieuw adres of rekeningnummer. Geef veranderingen meteen door aan de Sociale Verzekeringsbank (SVB). Dan hebben zij altijd de juiste gegevens. En krijgt u altijd het juiste bedrag.
Wilt u weten welke veranderingen u zeker door moet geven? Kijk dan op de website van de SVB.
AOW is een basisuitkering voor ouderen. Iedereen in Nederland bouwt AOW op. Met welke leeftijd u AOW krijgt, hangt af van uw geboortedatum. U krijgt AOW vanaf uw AOW-leeftijd tot uw overlijden.
AOW wordt uitbetaald door de Sociale Verzekeringsbank (SVB). Kijk op de website van de SVB voor meer informatie.
Krijgt u AOW maar heeft u weinig andere inkomsten? Bijvoorbeeld omdat u geen volledige AOW krijgt? Of wanneer uw partner nog geen AOW ontvangt en het gezinsinkomen te laag is. Dan kunt u misschien een AIO-aanvulling krijgen. Dit is een aanvullende bijstandsuitkering die zorgt dat u genoeg geld heeft om van te leven. Kijk op de website van de SVB voor meer informatie.
Website
www.svb.nl/aio
Website
www.svb.nl/aow